فصل اول: تعریف و تشریح موضوع
۱-۱- پرسش اصلی تحقیق (مسأله تحقیق)
۱-۲- بیان مسأله
۱-۳- سوابق مربوط (پیشینه تحقیق)
۱-۴- فرضیه های تحقیق
۱-۵- اهداف تحقیق
۱-۶- اهمیت موضوع
۱-۷- ضرورت تحقیق
۱-۸- کاربردهای پژوهشی
۱-۹- جنبه های نوآوری جدید بدون تحقیق
۱-۱۰- روش کار
۱-۱۰-۱- نوع روش تحقیق
۱-۱۱- روش گردآوری اطلاعات (میدانی، کتابخانه ای و غیره)
۱-۱۲- ابزار گردآوری اطلاعات (پرسشنامه، مصاحبه، مشاهده، آزمون فیش، جدول،
۱-۱۳- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
۱-۱۴- کلید واژگان تحقیق و معادل لاتین آن ها
فصل دوم: تعاریف و کلیات
۲-۱- زندگی و شعر صیدی تهرانی
۲-۲- تعاریف فرهنگ عامیانه
۲-۳- فرهنگ عامه در جهان
۲-۴- فرهنگ عامه
۲-۵- اهمیت فرهنگ عامه
۲-۶- عناصر فرهنگ عامه
۲-۷- ویژگی های فرهنگ و ادبیات عامه
فصل سوم: عناصر و فرهنگ عامه در دیوان صیدی تهرانی
۳-۱- باور های عامیانه
۳-۱-۱- درآمد
۳-۱-۲- باده افشانی (جرعه بر خاک افشاندن)
۳-۱-۳- پادشاه سایه خداوند روی زمین
۳-۱-۴- تشکیل دُر در صدف
۳-۱-۵- تشکیل گوهر در سنگ
۳-۱-۶- جن یا فرشته ای به شاعران الهام می کند
۳-۱-۷- چشم زخم
۳-۱-۷-۱- اسپند دود کردن
۳-۱-۸- خون و باورهای مربوط به آن
۳-۱-۸-۱- خون خوردن
۳-۱-۸-۲- انتقام خون
۳-۱-۸-۳- خونین بودن اشک
۳-۱-۸-۴- جگر جایگاه غم و اندوه
۳-۱-۹- رنگ ها
۳-۱-۹-۱- سیاه
۳-۱-۹-۲- سبز
۳-۱-۹-۳- زرد
۳-۱-۱۰- روزی معین
۳-۱-۱۱- سبز پوشی فرشتگان و زیبا رویان
۳-۱-۱۲- صبا باعث رویش و تحریک گل و گیاهان
۳-۱-۱۳- صید حرم
۳-۱-۱۴- گنج
۳-۱-۱۴-۱- گنج در ویرانه
۳-۱-۱۴-۲- گنج باد آور
۳-۱-۱۵- ماه و قصب (کتان)
۳-۱-۱۶- مهر گیاه
۳-۱-۱۷- نور چشم
۳-۱-۱۸- نوشیاد (شادی روی کسی خوردن)
۳-۲- باورها و رسوم مربوط به جانوران
۳-۲-۱- درآمد
۳-۲-۲- آهو
۳-۲-۲-۱- رمیدگی
۳-۲-۲-۲- آهو به عنوان شکار و صید
۳-۲-۲-۳- یوز و آهو
۳-۲-۳- بلبل
۳-۲-۴- پروانه
۳-۲-۵- تذرو و سرو
۳-۲-۶- جغد
۳-۲-۷- طاووس
۳-۲-۸- طوطی
۳-۲-۸-۱- سخنوری طوطی
۳-۲-۸-۲- طوطی و آینه
۳-۲-۹- فاخته
۳-۲-۹-۱- طوق فاخته
۳-۲-۹-۲- خوش خوانی
۳-۲-۱۰- قمری
۳-۲-۱۱- کبک
۳-۲-۱۱-۱- خرامیدن کبک
۳-۲-۱۱-۲- کبک و باز
۳-۳- طب عامیانه
۳-۳-۱- درآمد
۳-۳-۲- بیماری ها
۳-۳-۲-۱- آبله
۳-۳-۲-۲- پیسی
۳-۳-۲-۳- تب و تبخال
۳-۳-۲-۴- جنون
۳-۳-۲-۵- دیوانگی
۳-۳-۲-۶- رمد
۳-۳-۲-۷- سودا
۳-۳-۲-۸- عناصر اربعه و مزاج های چهارگانه در وجود آدمی
۳-۳-۳- داروها و شیوه ی درمان
۳-۳-۳-۱- بلسان در درمان بیماری چشم (جسم)
۳-۳-۳-۲- توتیا
۳-۳-۳-۳- چوب چینی
۳-۳-۳-۴- چوب گل در درمان غلبه سودا
۳-۳-۳-۵- سرمه و تأثیر آن در روشنی دید چشم
۳-۳-۳-۵-۱- سرمه
۳-۳-۳-۶- سوخته و درمان زخم
۳-۳-۳-۷- مفرح در درمان غلبه سودا
۳-۳-۳-۸- مومیایی و درمان شکستگی
۳-۴- ضرب المثل
۳-۴-۱- درآمد
۳-۵- نجوم در باورهای عامیانه
۳-۵-۱- درآمد
۳-۵-۲- اختر و بال افتادن
۳-۵-۳- اسد
۳-۵-۴- افلاطون
۳-۵-۵- تأثیر افلاک و کواکب بر سرنوشت انسان ها
۳-۵-۶- ثریا=پروین
۳-۵-۷- جوزا
۳-۵-۸- حضور منجمین در دربار
۳-۵-۹- خورشید و ذره
۳-۵-۱۰- زمین مرکز عالم
۳-۵-۱۱- زهره مطرب فلک
۳-۵-۱۲- سعد و نحس ستارگان
۳-۵-۱۳- سهیل
۳-۵-۱۴- سیارات سبعه
۳-۵-۱۵- شب یلدا
۳-۵-۱۶- شهاب
۳-۵-۱۷- صاحب قران
۳-۵-۱۸- طالع بینی
۳-۵-۱۹- عطارد
۳-۵-۲۰- قوس قزح
۳-۵-۲۱- کسوف
۳-۵-۲۲- کمان (قوس)
۳-۵-۲۳- کهکشان
۳-۵-۲۴- گردش و حرکت افلاک
۳-۵-۲۵- نحس اصغر، نحس اکبر
۳-۵-۲۶- هفت اختر
۳-۶- افسانه ها
۳-۶-۱- درآمد
۳-۶-۲- آب حیات
۳-۶-۳- ارم شداد
۳-۶-۴- خضر
۳-۶-۵- ملک معمور
۳-۶-۶- یأجوج و مأجوج
۳-۷- اسطوره
۳-۷-۱- درآمد
۳-۷-۲- آیینه سکندر
۳-۷-۳- اسکندر
۳-۷-۴- انگشتر سلیمان
۳-۷-۵- جمشید
۳-۷-۶- حاتم طایی
۳-۷-۷- رخش
۳-۷-۸- رستن گیاه از خاک گور
۳-۷-۹- شیرین و فرهاد
۳-۷-۱۰- ضحاک و فریدون
۳-۷-۱۱- طور
۳-۷-۱۲- فره
۳-۷-۱۳- کوثر
۳-۷-۱۴- لیلی و مجنون
۳-۷-۱۵- نغمه ی داودی
۳-۷-۱۶- ید بیضا
۳-۷-۱۷- هفت خوان (هفت خان)
۳-۸- موجودات و پدیده های اساطیری
۳-۸-۱- درآمد
۳-۸-۲- اهریمن
۳-۸-۳- پری
۳-۸-۴- دیو
۳-۸-۵- سیمرغ (عنقا)
۳-۸-۶- فرشته
۳-۸-۷- هما
۳-۹- جادو و جادوگری
۳-۹-۱- درآمد
۳-۹-۲- افسون و جادو
۳-۹-۳- چشم بندی
۳-۹-۴- خواب بستن
۳-۹-۶- طلسم
۳-۹-۷- کیمیا
۳-۱۰- پیشگویی
۳-۱۰-۱- درآمد
۳-۱۰-۲- استخاره گرفتن
۳-۱۰-۳- تفأل
۳-۱۰-۴- تفأل به چهره
۳-۱۱- بازی
۳-۱۱-۱- در آمد
۳-۱۱-۲- نردبازی
۳-۱۱-۳- نی سواری
۳-۱۲- گوهر شناسی
۳-۱۲-۱- در آمد
۳-۱۲-۲- الماس
۳-۱۲-۳- دُر یا مر وارید
۳-۱۲-۴- یاقوت
۳-۱۲-۵- زر
۳-۱۳- آداب و رسوم
۳-۱۳-۱- در آمد
۳-۱۳-۲- آداب مربوط به سوگواری
۳-۱۳-۲-۱- سوگواری
۳-۱۳-۲-۲- شمع روشن کردن
۳-۱۳-۳- آداب و رسوم دربار
۳-۱۳-۳-۱- دست بوسی
۳-۱۳-۳-۲- طغرا
۳-۱۳-۳-۳- کرنش و تسلیم
۳-۱۳-۳-۴- کوس نواختن به هنگام رحیل و جنگ
۳-۱۳-۵- سایر آداب و رسوم
۳-۱۳-۵-۱- آداب نامه و نامه نگاری
۳-۱۳-۵-۲- احترام متقابل
۳-۱۳-۵-۳- باج و خراج
۳-۱۳-۵-۴- برقع پوشیدن
۳-۱۳-۵-۵- حلقه به گوشی
۳-۱۳-۵-۶- خرقه پوشی
۳-۱۳-۵-۷- داغ
۳-۱۳-۵-۸- دعا کردن
۳-۱۳-۵-۹- ساعت شنی
۳-۱۳-۵-۱۰- سوگند خوردن
۳-۱۳-۵-۱۱- شیوه های مجازات
۳-۱۳-۵-۱۲- قهوه خانه
۳-۱۳-۵-۱۳- مکتب و مکتب خانه
۳-۱۳-۵-۱۴- نثار
۳-۱۳-۵-۱۵- نوروز
۳-۱۳-۶- سایر موارد
۳-۱۳-۶-۱- ربع مسکون
۳-۱۳-۶-۲- هفت اقلیم
نتیجه گیری
محصول های مرتبط
تحلیل زبان شناختی گویش جوشانی
گویش جوشانی متعلق به روستای جوشان، از روستاهای بخش گلباف دراستان کرمان است. در پژوهش حاضر تلاش شده است گویش…
تحلیل عرفانی مقام توبه و بازتاب آن در آثار ادبی تا پایان قرن ششم هجری
توبه اولین منزل سالکان قرب الهیست که گذر از آن امکان پذیر نیست، راهی بی انتها ، در بی گشوده،…
تحلیل کارکرد واژگان در غزل پست مدرن دهه ی هشتاد
غزل پست مدرن نامی جدید است که در دهه ی هشتاد با تلاشهای همه جانبه ی مهدی موسوی به ادبیات…
تحلیل و بررسی انواع شخصیت و شیوه های شخصیّت پردازی در مجموعه ی داستانی چراغ آخر
داستان کوتاه، یکی از انواع ادبیّات داستانی منثور است و شخصیّت و شخصیّت پردازی از مؤلفه های اثرگذار و مهم…
توصیف فصول درقصاید شاعران شاخص سبک خراسانی
یکی از ویژگی های مهمّ شعرسبک خراسانی که تقریباً در آثار تمام شاعران این دوره جلب توجّه میکند، توصیف فصول…
ریخت شناسی شخصیت در بهمن نامه
موضوع بهمن نامه داستان زندگی بهمن پسر اسفندیار پادشاه کیانی و ستیزه جویی های او با خاندان رستم زال است.…
قوانین ثبت دیدگاه