فصل اول:مقدمه وکلیّات
۱- مقدمه وکلیات
۱-۱- مقدمه
۱-۲- پیشینه پژوهش
۱-۳- اهداف تحقیق
۱-۴-روش تحقیق
۱-۵-ضرورت تحقیق
۱-۶- بیان مسأله
فصل دوم: تاریخچهی دفاع مقدس و آشنایی با شاعران مقاومت
۲- تاریخچه دفاع مقدس
۲-۱-تاریخچهی جنگ ایران و عراق
۲-۲-بررسی ادبیات جنگ در ایران
۲-۳-آغاز شعر مقاومت در ایران
۲-۴-شعر هشت سال دفاع مقدس
۲-۵-قالبهای شعری دفاع مقدس
۲-۶-ویژگیهای محتوایی شعر دفاع مقدس
۲-۷- شهریار:
۲-۷-۱-نگاه شهریار:
۲-۷-۲-نمونهای از شعر مقاومت شهریار
۲-۸-حمید سبزواری:
۲-۸-۱-نگاه حمید سبزواری:
۲-۸-۲-آثار حمید سبزواری:
۲-۸-۳- نمونهای از اشعار مقاومت سبزواری
۲-۹-موسوی گرمارودی:
۲-۹-۱-آثار گرمارودی
۲-۹-۲-نگاه گرمارودی:
۲-۹-۳-نمونهای از شعر مقاومت گرمارودی:
۲-۱۰-علم معلم دامغانی:
۲-۱۰-۱-آثار محمدعلی معلم دامغانی:
۲-۱۰-۲-نمونهای از شعر مقاومت معلم
۲-۱۱-قیصر امین پور:
۲-۱۱-۱-آثار قیصر امین پور:
۲-۱۱-۲-نگاه قیصر:
۲-۱۱-۳-نمونه از شعر مقاومت قیصر امین پور
فصل سوم : واژه اسطوره، مفاهیم و کارکرد آن
۳- واژه اسطوره، مفاهیم و کارکرد آن
۳-۱-واژه اسطوره:
۳-۲-اصطلاح اسطوره و نظر پژوهشگران:
۳-۳-طبیعت اسطوره:
۳-۴-اساس اسطوره
۳-۵-از اسطوره تا افسانه:
۳-۶- از اسطوره تا حماسه:
۳-۷-تاریخ اساطیری ایران
۳-۸-بن مایههای اسطورههای ایرانی
۳-۸-۱-اسطورههای باستانی پیش از زردشت
۳-۸-۲-اسطورههای زردشتی
۳-۹-سرچشمههای اسطورههای ایران
۳-۹-۱-سرچشمههای بنیادین
۳-۹-۱-۱-اساطیر هند:
۳-۹-۱-۲-اساطیر آسیای غربی:
۳-۹-۱-۳-اساطیر آشور و بابل:
۳-۱۰-پیوند اسطوره و ادبیات:
۳-۱۱-پیوند اسطوره و شعر دفاع مقدس:
فصل چهارم: بازتاب اسطوره در شعر، شاعران مقاومت، شهریار، حمید سبزواری، علی موسوی گرمارودی، محمدعلی معلم دامغانی، قیصر امین پور و درک پیامهای آن
۴-۱- اسطوره آفرینش
۴-۱-۱-آفرینش آسمان و زمین
۴-۱-۲-آفرینش ماه
۴-۱-۳-خورشید:
۴-۱-۵-آفرینش انسان
۴-۱-۶-آب:
۴-۱-۶-۱-آب حیات:
۴-۷-آتش:
۴-۲-پادشاهان اساطیری
۴-۲-۱-جمشید
۴-۲-۲-ضحاک
۴-۲-۳-فریدون
۴-۲-۴-نوذر
۴-۳-کی
۴-۳-۱-کیقباد:
۴-۳-۲-کیکاووس:
۴-۳-۳-افراسیاب
۴-۳-۴-سیاوش
۴-۳-۵- داراب و دارا:
۴-۳-۶- اسکندر و دارا:
۴-۴- قهرمانان اسطورهای
۴-۴-۱-کاوه
۴-۴-۲-دودمان نریم
۴-۴-۳-زال
۴-۴-۴-رستم
۴-۴-۵-سهراب
۴-۴-۶-اسفندیار
۴-۴-۷-بیژن
۴-۴-۸-گودرز
۴-۴-۹-گیو
۴-۵-موجودات فرا طبیعی:
۴-۵-۱-سروش
۴-۵-۲-دیوان
۴-۵-۳- اهریمن رهبر گروه دیوان
۴-۵-۴- خاستگاه دیوان
۴-۵-۵-پری
۴-۵-۶-پتیاره:
۴-۵-۷-غول:
۴-۶-جانوران اساطیری:
۴-۶-۱-سیمرغ:
۴-۶-۲-عنقا:
۴-۶-۳-اژدها و مار:
۴-۶-۴-اسب:
۴-۷-جاها و مکانهای اساطیری:
۴-۷-۱-البرز کوه یا «قاف»
۴-۸-اسطورهی آیینها و مراسم
۴-۸-۱-توتم:
۴-۸-۲-توتم شیر و پلنگ:
۴-۸-۳- فّر:
۴-۸-۴-آتشکدهها
۴-۸-۵-آتش آذر گشسب:
۴-۹-ابزارهای نبرد
۴-۹-۱-گرز گاو سر:
۴-۹-۲-تیغ، جوشن و خود و سپر
۴-۹-۳-درفش کاویان:
۴-۱۰-درمان اساطیری
۴-۱۰-۱-نوشدارو
۴-۱۰-۲-پر سیمرغ:
۴-۱۰-۳-جشن نوروز:
۴-۱۱-اسطوره پیامبران
۴-۱۱-۱- زرتشت
۴-۱۱-۲-خضر:
۴-۱۱-۳- موسی:
۴-۱۱-۴- عیسی (ع):
فصل پنجم: نتیجهگیری
۵-۱-نتیجهگیری:
۵-۲- پیشنهادات
محصول های مرتبط
تحلیل و مقاسیه ی ساختاری غزلیات سعدی و انوری
غزل، یکی از قالبهای مهم و پر کاربرد شعر فارسی است. سعدی و انوری، دو شاعر برجسته ی ایرانی در…
دیالکتیک عشق در مثنوی
واژه ی «دیالکتیک »به معنای فن و شیوه ی مباحثه و مجادله است ، اما اصطلاح دیالکتیک در مکاتب فلسفی،…
دیوانه و دیوانگی در ادبیّات فارسی تا پایان قرن هفتم
مطالب این پایان نامه در بارهی دیوانگی و دیوانگان در شعر و ادب فارسی از دوره های آغازین ادب فارسی…
ریخت شناسی شخصیت در بهمن نامه
موضوع بهمن نامه داستان زندگی بهمن پسر اسفندیار پادشاه کیانی و ستیزه جویی های او با خاندان رستم زال است.…
روند رشد عوامل انسجام در کودکان فارسیزبان
هدف از انجام این پژوهش آن بود که با ارزیابی توانایی سازماندهی گفتمان روایی در کودکان فارسی زبان به شناخت…
ساخت موضوعی و نقشهای تتا در ترکیبهای فعلی زبان فارسی
ترکیب فعلی در زبانهای هندواروپایی ازجمله زایاترین فرایندهای واژهسازی محسوب میشود. این فرایند در زبان فارسی متشکل از دو یا…
قوانین ثبت دیدگاه