فصل اول
اطلاعات مربوط به طرح تحقیق
۱-۱- موضوع
۱-۲- مقدمه
۱-۳- بیان مسئله
۱-۴- هدف تحقیق
۱-۵- ضرورت انجام تحقیق
۱-۶- استفاده کنندگان از نتایج تحقیق
۱-۷- سوالها یا فرضیههای تحقیق
۱-۸- تعریف مفاهیم مطرح شده در سوالها و تحقیقها
۱-۹- کلیدواژگان طرح تحقیق و معادل لاتین آن
۱-۱۰- پیشینه نظری و تجربی
۱-۱۱- روش اجرای تحقیق
فصل دوم
۲-۱- درآمد
۲-۲- ویژگی بنیادین داستان های کهن و سنّتی
۲-۳-تاثیرپذیری نثر فارسی از زبان و ادب عرب
۲-۳-۱- مختصات نثر جاهلی
۲-۳-۲- نثر دورهی عباسی
۲-۳-۳- نثر دوره ممالیک
۲-۳-۴- نثر در دورهی جدید
۲-۳-۵- نثر زبان فارسی و دورههای آن
۲-۴- زندگینامه سعدی
۲-۵- زندگینامه حریری
۲-۶- مقامه و ویژگی مقامهها
۲-۷- مقامات سعدی
۲-۸- تفاوت مقامات عربی با مقامات فارسی
۲-۹- واضع فنّ مقامات
۲-۱۰- مقایسه مقامات حریری و گلستان سعدی
۲-۱۱- خصوصیات سبکی
۲-۱۱-۱- التزام سجع
۲-۱۱-۲- جناس
۲-۱۱-۳- تشبیه
۲-۱۱-۴- استعاره
۲-۱۱-۵- ایهام
۲-۱۱-۶- تلمیح و تضمین به آیات و روایات
۲-۱۱-۷- ضربالمثل
۲-۱۱-۸- آمیختن نظم و نثر
۲-۱۲- از لحاظ صفات عمومی مقامه نویسی
۲-۱۲-۱- راوی داشتن
۲-۱۲-۲- قهرمان داستان
۲-۱۲-۳- تعدد قهرمان
۲-۱۲-۴- سن و سال قهرمان
۲-۱۲-۵- طرز آغاز داستان
۲-۱۲-۶- سرزمین داستان
۲-۱۲-۷- نخستین قسمت داستان
۲-۱۲-۸- وقت وقوع داستان
۲-۱۲-۹- پایان داستان
۲-۱۲-۱۰- جالبترین قسمت داستان
۲-۱۲-۱۱- جنبهی داستانی
۲-۱۲-۱۲- جنبهی انتقادی و اخلاقی
۲-۱۲-۱۳- از حیث لغت
۲-۱۲-۱۴- جنبه تدریسی و تعلیمی
۲-۱۲-۱۵- نامگذاری داستانها
۲-۱۲-۱۶- از لحاظ موضوع و مفهوم مطالب
فصل سوم
۳-۱- روایت شناسی
۳-۲-عناصر داستان
۳-۳- موضوع
۳-۴- درون مایه
۳-۵- لحن
۳-۶- شخصیت
۳-۶-۱- منابع کاراکتر یک فرد تکامل یافته
۳-۶-۲- شیوههای شخصیت پردازی
۳-۶-۳- عناصر متشکله شخصیت انسانی
۳-۶-۴- انواع شخصیت
۳-۶-۵- شخصیتهای قالبی
۳-۶-۶- شخصیتهای قراردادی
۳-۶-۷- شخصیتهای نوعی تیپ
۳-۶-۸- شخصیتهای نمادین و شخصیتهای تمثیلی
۳-۶-۹- تفاوت تمثیل با نماد
۳-۶-۱۰- شخصیتهای همه جانبه
۳-۶-۱۱- شخصیتهای ساده و جامع
۳-۶-۱۲- شخصیتهای اصلی و فرعی
۳-۶-۱۳- شیوههای شخصیتپردازی
۳-۶-۱۴- شخصیّتپردازی مستقیم و غیرمستقیم
۳-۶-۱۵- شیوههای توصیف شخصیّت
۳-۷- محیط داستان
۳-۸- طرح، پیرنگ
۳-۸-۱- تفاوت پیرنگ با داستان
۳-۸-۲- پیرنگ بسته ، پیرنگ باز
۳-۸-۳- خصوصیات طرح
۳-۸-۴- وحدت طرح
۳-۸-۵- موقعیّت زمانی طرح
۳-۸-۶- آنچه در طرح باید از آن پرهیز کرد
۳-۸-۷- سه عنصر اساسی طرح
۳-۹- گفتگو
۳-۹-۱- موارد کاربرد گفتگو
۳-۹-۲- گفتگو و توصیف عملی
۳-۹-۳- راست نمایی در گفتگو
۳-۹-۴- وفق دادن گفتگو با شخص
۳-۹-۵- جلوه خصوصیات طبقاتی در گفتگو
۳-۹-۶- اختصاصات نژادی و شغلی در گفتگو
۳-۹-۷- آکسیون و گفتگو
۳-۹-۸- محیط داستان و گفتگو
۳-۹-۹- انواع گفتگو
۳-۹-۹-۱- گفتگو ملموس
۳-۹-۹-۲- تک گویی
۳-۱۰- جایگاه زمان در روایت
۳-۱۱- زمانمندی روایت
۳-۱۱-۱- دیدگاه ژنت
۳-۱۱-۱-۱- نظم و سامان
۳-۱۱-۱-۲- تداوم
۳-۱۱-۱-۳- بسامد یا تکرار
۳-۱۲-۱- کانون روایت
۳-۱۲-۲- ارتباط کانون روایت با موضوع روایت
۳-۱۲-۲-۱- فاصله و سرعت
۳-۱۲-۲-۲- زمان و کانون روایت
۳-۱۲-۲-۳- کانون و محدوده دانش
۳-۱۲-۲-۴- کانون عینی و ذهنی
۳-۱۲-۲-۵- کانون غیاب
۳-۱۲-۲-۶- کانون صادق/ کاذب و کامل/ ناقص
۳-۱۲-۲-۷- کانون بدون راوی
۳-۱۲-۳- ارتباط کانون روایت با راوی
۳-۱۲-۳-۱- کانون روایت متغیر
۳-۱۲-۳-۲- کانون دید، درونی و بیرونی
۳-۱۲-۳-۳- کانون روایت از نظر مکان راوی
۳-۱۲-۳-۴- گونههای کانون با توجّه به شخص دستوری راوی
۳-۱۲-۳-۵- گونههای کانون با توجّه به راوی دانای کل
۳-۱۲-۳-۶- گونههای کانون با توجّه به راوی اول شخص
۳-۱۳- صحنه
۳-۱۳-۱- وظایف صحنه
۳-۱۳-۲- اجزای صحنه
۳-۱۲-۳- شیوه صحنه پردازی
۳-۱۴- زاویهی دید
۳-۱۴-۱- من روایتی
۳-۱۴-۲- دانای کل
۳-۱۴-۲-۱- زاویه دید دانای کل محدود
۳-۱۴-۲-۲- زاویه دید نمایشی
۳-۱۴-۳- روایت نامهای
۳-۱۴-۴- روایت یادداشت گونه
۳-۱۴-۵- تکگویی
۳-۱۴-۵-۱- تک گویی درونی
۳-۱۴-۵-۲- تک گویی نمایشی
۳-۱۴-۵-۳- حدیث نفس یا خودگویی
فصل چهارم
۴-۱- شخصیت و شخصیت پردازی
۴-۱-۱- شخصیت ایستا
۴-۱-۲- شخصیّت پویا
۴-۱-۳- شخصیّت نوعی در گلستان
۴-۱-۴- شخصیّت ساده و پیچیده
۴-۱-۲-۱- شخصیّت ایستا در مقامات حریری
۴-۱-۲-۲- شخصیّتهای پویا
۴-۱-۲-۳- شخصیّت نوعی
۴-۱-۲-۴- شخصیّتهای ساده و پیچیده
۴-۲- صحنهپردازی
۴-۳- شیوههای روایت پردازی و زاویه دید
۴-۳-۱-۱- زاویه دید بیرونی (روایت سوم شخص)
۴-۳-۱-۲- زاویه دید درونی (روایت اول شخص)
۴-۳-۱-۳- دانای کل محدود
۴-۳-۲- زاویه دید درونی
۴-۳-۲-۱- اول شخص درگیر
۴-۳-۲-۲- اول شخص ناظر
۴-۴- گفتگو
۴-۵- توصیف
نتیجهگیری
محصول های مرتبط
تحلیل و بررسی انواع شخصیت و شیوه های شخصیّت پردازی در مجموعه ی داستانی چراغ آخر
داستان کوتاه، یکی از انواع ادبیّات داستانی منثور است و شخصیّت و شخصیّت پردازی از مؤلفه های اثرگذار و مهم…
تحلیل مضامین اخلاقی در سیاستنامه و قابوسنامه
ادبیات تعلیمی یکی از محورهای مهم تحلیل آثار ادبی در امر نقد محسوب می شود که برای مقوله ی اخلاق…
جایگاه آتش در سبک خراسانی (شعر)
تحقیق پیشرو، با عنوان «جایگاه آتش در سبک خراسانی (شعر)»، به بررسی جنبههای گوناگون آتش در آثار منظوم سبک خراسانی،…
دیالکتیک عشق در مثنوی
واژه ی «دیالکتیک »به معنای فن و شیوه ی مباحثه و مجادله است ، اما اصطلاح دیالکتیک در مکاتب فلسفی،…
ساخت آغازگرپایان بخش در کتابهای درسی کودکان و ارتباط آن با درک خواندن نگرشی نقشگرا
در دستور نظام مند نقشی هلیدی اعتقاد بر این است که ماهیات زبان مبتنی است بر نیاز به ارتباط، به…
زبان اثیرالدین اخسیکتی در شعر زبانی دشوار و مشحون از لغات و اصطلاحات علمی و فنّی و نیز واژه های عربی
زبان محمل تداوم فرهنگی و مهمترین ابزار برقراری ارتباط میان ما و گذشتگان و نیز آیندگان است امّا زبان زنده…
قوانین ثبت دیدگاه