۱- مقدمه و کلیات
۱-۱- مقدمه
۱-۲- اهمیت و ضرورت تحقیق
۱-۳- اهداف تحقیق
۱-۴- مروری بر تحقیقات گذشته
۱-۵- روش تحقیق
۲- نگاهی به اعمال آیینی
۲-۱- اعمال آیینی
۲-۱-۱- ماهیت و خاستگاه اعمال آیینی:
۲-۱-۱-۱- رویکرد خاستگاه:
۲-۱-۱-۲- رویکرد کارکرد اعمال آیینی
۲-۱-۱-۳- رویکرد سوم
۲-۱-۲- عملکرد اعمال آیینی:
۲-۱-۳- انواع اعمال آیینی:
۲-۱-۳-۱- تقلیدی:
۲-۱-۳-۲- مثبت ومنفی:
۲-۱-۳-۳- قربانی:
۲-۱-۴- بحران زندگی:
۲-۲- عبادت:
۲-۳- روزه:
۲-۴- زیارت:
۲-۴-۱- عناصر تشکیل دهندهی زیارت:
۲-۴-۱-۱- مکان:
۲-۴-۱-۲- جابه جایی و حرکت:
۲-۴-۱-۳- انگیزه:
۲-۴-۱-۴- پوشش:
۲-۴-۲- فعالیت های زیارت:
۲-۴-۲-۱- آماده شدن:
۲-۴-۲-۲- فعالیتهای ممنوع:
۲-۴-۲-۳- یادگار های زیارت:
۲-۴-۲-۴- نتایج زیارت :
۲-۵- زکات
۳- معرفی ادیان و بررسی اعمال دینی در این ادیان
۳-۱- دین زرتشتی:
۳-۱-۱- تاریخ:
۳-۱-۲- زندگی زرتشت:
۳-۱-۳- دین زرتشت درسرزمین پارس:
۳-۱-۴- باورهای بنیادین:
۳-۱-۵- عبادت در دین زرتشت:
۳-۱-۵-۱- سه نماز معروف:
۳-۱-۵-۱-۱- یتااهو:
۳-۱-۵-۱-۲- اشم وهو:
۳-۱-۵-۱-۳- ینگهه هاتام:
۳-۱-۵-۲- بایستیهای آغاز نماز:
۳-۱-۵-۳- پرستش سوی زرتشتیان:
۳-۱-۶- روزه
۳-۱-۷- زیارت زرتشتی
۳-۱-۷-۱- زیارتگاههای زرتشتیان:
۳-۱-۷-۱-۱-پیرهریشت:
۳-۱-۷-۱-۲-پیرنارسون:
۳-۱-۷-۱-۳-چک چک یا پیرسبز:
۳-۱-۷-۱-۴-پیرنارکی:
۳-۱-۷-۱-۵-پارس بانو-بوتو پرس:
۳-۱-۸- زکات
۳-۲- مسیحیت:
۳-۲-۱- باورهای مسیحیان:
۳-۲-۲- شاخه های اصلی مسیحیت:
۳-۲-۲-۱- کاتولیک:
۳-۲-۲-۲- ارتدوکس:
۳-۲-۲-۳- پروتستان:
۳-۲-۳- عبادت در مسیحیت:
۳-۲-۳-۱- عبادت در کتاب مقدس:
۳-۲-۳-۱-۱-در کتاب عهد عتیق:
۳-۲-۳-۱-۲-در کتاب عهد جدید:
۳-۲-۴- روزه در مسیحیت:
۳-۲-۵- زیارتهای مسیحی:
۳-۲-۵-۱- زیارت در کتاب مقدس:
۳-۲-۵-۲- مقاصد زیارت:
۳-۲-۵-۳- خواستگاه مکانهای زیارتی:
۳-۲-۵-۴- زمانشناسی زیارت مسیحی:
۳-۲-۵-۵- زیارتگاههای مسیحی:
۳-۲-۶- بخشش در مسیحیت
۳-۲-۶-۱- در کتاب مقدس:
۳-۲-۶-۲- در کلیسا:
۳-۲-۶-۳- کتاب عهد جدید:
۳-۳- مانویت:
۳-۳-۱- تعالیم مانی:
۳-۳-۲- طبقهبندی دین مانی:
۳-۳-۳- تفاوت دین مانی با دیگر ادیان:
۳-۳-۴- متون مانوی:
۳-۳-۴-۱- مجموعه کتب مقدس و آثار مانی:
۳-۳-۴-۱-۱- انجیل زنده:
۳-۳-۴-۱-۲- گنج حیات:
۳-۳-۴-۱-۳- رساله:
۳-۳-۴-۱-۴- کتاب رازها:
۳-۳-۴-۱-۵- کتاب غولان:
۳-۳-۴-۱-۶- نامهها:
۳-۳-۴-۲- ادبیات غیرمقدس:
۳-۳-۴-۲-۱- کتاب شاپورگان:
۳-۳-۴-۲-۲- ارژنگ:
۳-۳-۴-۳- کفالیا:
۳-۳-۴-۴- دست نوشتههای مانوی کلن:
۳-۳-۴-۵- زبور مانوی:
۳-۳-۴-۶- اشعار و مواعظ:
۳-۳-۵- تعالیم مانی در آثار مخالفان (زرتشتی و مسیحی):
۳-۳-۶- عبادت در مانویت:
۳-۴- نماز
۳-۵- روزه
۳-۶- زیارت
۳-۷- بخشش
۳-۷-۱- داد و دهش در آیین مانوی:
۳-۷-۱-۱- داد و دهش کنندگان:
۳-۷-۱-۲- دریافت کنندگان:
۴- نتیجهگیری
محصول های مرتبط
تحلیل زبان شناختی گویش جوشانی
گویش جوشانی متعلق به روستای جوشان، از روستاهای بخش گلباف دراستان کرمان است. در پژوهش حاضر تلاش شده است گویش…
تحلیل و بررسی عناصر رمز گونه و فوق طبیعی در دو اثر شاهنامه فردوسی و هفت پیکر نظامی و تاثیر آنها بر زندگی مردم
بشر از ابتدای ظهور و حضورش بر روی کره خاکی معتقد به حضور و دخالت موجودات فوق طبیعی و عناصر…
تحلیل و مقاسیه ی ساختاری غزلیات سعدی و انوری
غزل، یکی از قالبهای مهم و پر کاربرد شعر فارسی است. سعدی و انوری، دو شاعر برجسته ی ایرانی در…
تحلیل و تطبیق دویست مثل عربی با مثلها و حکمتهای رایج در ز بان فارسی
موضوع این تحقیق مقایسه ضرب المثل های عربی و فارسی و کشف نقاط مشترک آنها می باشد .همچنین به پیشینه…
زبان اثیرالدین اخسیکتی در شعر زبانی دشوار و مشحون از لغات و اصطلاحات علمی و فنّی و نیز واژه های عربی
زبان محمل تداوم فرهنگی و مهمترین ابزار برقراری ارتباط میان ما و گذشتگان و نیز آیندگان است امّا زبان زنده…
ساخت موضوعی و نقشهای تتا در ترکیبهای فعلی زبان فارسی
ترکیب فعلی در زبانهای هندواروپایی ازجمله زایاترین فرایندهای واژهسازی محسوب میشود. این فرایند در زبان فارسی متشکل از دو یا…
قوانین ثبت دیدگاه