یاران حلقه، شاهکار پروفسور تالکین، قلمرویی زیباست که قوانین و ضوابط حاکم بر آن تحت اراده و قدرت الهی است. سرزمین میانه آن چنان با ظرافت و دقت بوسیله اصول اخلاقی پی ریزی شده است که معنای تمام اعمال آن را می توان با اصطلاحات و تعاریف علوم ریاضی تطبیق داد. هدف تحقیق واکاوی ابعاد رمان یاران حلقه، علی الخصوص آگاهی در جهت تقویت ذهن قشر شائق و علاقه مند به مطالعۀ رمان و دادن آگاهیهای متنّوع به آنها، خواهد بود. با توجّه به انواع روشهای تحقیق در علوم انسانی برای پژوهش در موضوع پایان نامه، روش توصیفی تحلیل محتوا، مناسب این پژوهش است.موضوع داستان نبرد خیر و شر است که سابقه دیرین در میان ابناء بشر و اقوام مختلف دارد. داستانی برخاسته از کتاب مقدس و رمانس ها و افسانه های قرون وسطایی؛ آن روی دیگر سکه ، دنیای پریان ، اژدهایان، جادوگران، جنگل های سحر شده و از همه مهمتر اساطیر ژرمنی و اسکاندیناوی است، که اصول زیباشناختی آن پیوستگی تنگاتنگی با هنر و فرهنگ کلاسیک مغرب زمین دارد. از نظرگاه تاریخی و باورهای باستانی حلقه مفهوم حاکمیت و پادشاهی را داراست ، درست همانند حلقه قدرت در ارباب حلقه ها؛حلقه و نیروی افسانه ای آن نماد قدرت و قدرت طلبی معرفی می شود و حوادث بعدی داستان را رقم می زند تا مخاطبان، دنیای خیالی تالکین را پیش چشمان خود آورند و این جهان تازه را به عنوان امری واقعی بپذیرند و باور کنند.
نوع فایل :word
تعدادصفحات :۱۷۷
*———————————–*
فصل اوّل
معرفی پروفسور تالکین ،آثار و اندیشه های او
۱- ۱ زندگی نامه تالکین
۱-۲آثار تالکین
۱-۲-۱ رمان و داستانهای بلند
۱-۲-۱-۱ سیلماریلیون(silmarilion)
۱-۲-۱-۲ هابیت(Hobbit)
۱-۲-۱-۳ داستانهای سهگانه ارباب حلقهها
الف : رمان یاران حلقه
ب : دو برج:(Two towers).
پ :بازگشت پادشاه (the retorn of the king)
۱-۲-۱-۴ فرزندان هورین(children of hurin)
۱-۲-۲ داستان های کوتاه
۱-۳ اشعار
۱-۴ اندیشه های تالکین
۱-۵ افتخارات و عناوین علمی تالکین
فصل دوّم:تعاریف و کلیات
۲-۱ تعریف رمان
۲-۲ مروری بر تاریخچه رمان
۲-۳ وضعیت رمان معاصر در انگلستان
۲-۴ عناصر داستان
۲-۵ شخصیت و شخصیت پردازی
۲-۵-۱تعریف شخصیت
۲-۶تقسیم بندی شخصیت
۲-۶-۱شخصیت ایستا
۲-۶-۲شخصیت پویا
۲-۷انواع شخصیت
۷-۲-۱ شخصیت قالبی
۷-۲-۲ شخصیت های قراردادی
۷-۲-۳شخصیت های نوعی
۷-۲-۴ شخصیت های تمثیلی
۷-۲-۵ شخصیت نمادین
۷-۲-۶شخصیت همه جانبه
فصل سوّم :تحلیل عنصر شخصیت در رمان یاران حلقه
درآمد
۳-۱ وجوه شباهت داستان هابیت و ارباب حلقه ها
۳-۲تفاوت هابیت و ارباب حلقه ها
۳ – ۳دورف(Dwarves)
۳-۳-۱گیملی(gimli )
۳-۴ اورک(Orcs)
۳-۵گابلین(Gablin)
۳ –۶ الف(Elves)
۶ –۳-۱ گیل- گالاد(gil _gallad)
۶-۳-۲گالادریل (Galadriel)
۶-۳-۳الروند(Elrond)
۶-۳-۴لگولاس (Legolas)
۶-۳-۵گلورفیندل GlorFindel
۳-۷ترول(Troul)
۳-۸هابیت ها (Hobbits)
۳-۸-۱فورودو بگینز (forodo baggins)
۳-۸-۲سام گامگی (sam gamgee)
۳-۸-۳گالوم
۳-۸-۴پیپین(pipin)
۳-۸-۵مری برندی بایک (merry brandy back)
۳-۸-۶ماگوت دهقان (Furmermaggot)
۳-۹ایستاری ( Istari)
۳-۹-۱سارومان(saruman)
۳-۹-۲گندالف(Gondalf)
۳-۱۰ سائورون Sauron
۳-۱۱یگانه حلقه قدرت
۳ -۱۲گلدبری (Goldberry)
۳-۱۳تام با مبادیل (tom bumbudil)
۳-۱۴ برومیر (Beromir)
۳-۱۵آراگورنAragorn
۳-۱۶ نارسیل (narsil)
۳-۱۷الندیل(Elendil)
۳-۱۸ ایسیلدور (Isildur)
۳- ۱۹ نزگول ( Nazgul) یا اشباح حلقه (Ring-Wraiths)
۳-۲۰ بارلیمن باتربارbarliman Butterbur
یادداشتهای فصل سوم
فصل چهارم:
نتیجه گیری
حاصل سخن
یادداشتهای فصل نتیجه گیری
محصول های مرتبط
تحلیل و مقاسیه ی ساختاری غزلیات سعدی و انوری
غزل، یکی از قالبهای مهم و پر کاربرد شعر فارسی است. سعدی و انوری، دو شاعر برجسته ی ایرانی در…
تحلیل و تطبیق دویست مثل عربی با مثلها و حکمتهای رایج در ز بان فارسی
موضوع این تحقیق مقایسه ضرب المثل های عربی و فارسی و کشف نقاط مشترک آنها می باشد .همچنین به پیشینه…
دیالکتیک عشق در مثنوی
واژه ی «دیالکتیک »به معنای فن و شیوه ی مباحثه و مجادله است ، اما اصطلاح دیالکتیک در مکاتب فلسفی،…
دیوانه و دیوانگی در ادبیّات فارسی تا پایان قرن هفتم
مطالب این پایان نامه در بارهی دیوانگی و دیوانگان در شعر و ادب فارسی از دوره های آغازین ادب فارسی…
رابطه بین درک شنیداری و به کارگیری راهبردهای فراشناختی، شناختی و اجتماعی عاطفی بر اساس عملکرد فارسیآموزان غیرایرانی
پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین درک شنیداری و به کارگیری راهبردهای فراشناختی، شناختی و اجتماعی – عاطفی بر اساس…
ساخت موضوعی و نقشهای تتا در ترکیبهای فعلی زبان فارسی
ترکیب فعلی در زبانهای هندواروپایی ازجمله زایاترین فرایندهای واژهسازی محسوب میشود. این فرایند در زبان فارسی متشکل از دو یا…
قوانین ثبت دیدگاه